Invitație de presă: Campania de informare și promovare a Antreprenoriatului Social. Eveniment de închidere
CE: ODIMM desfășoară evenimentul de închidere a campaniei de informare și promovare a Antreprenoriatului Social, desfășurată pe parcursul lunilor octombrie - noiembrie 2021, prin lansarea Hărții Antreprenoriatului Social. Campanie realizată în cadrul proiectul transnațional Finance4SocialChange, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene (FEDER, IPA, ENI).
CINE: Iulia Costin, directoarea Organizației pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) din Republica Moldova, Silviu Neghină, șef-adjunct direcție dezvoltarea mediului de afaceri, Ministerul Economiei, Stephen Jonathan Halligan, Ofițer de Program, Secretariatul Comun Programul Transnațional Dunărea, Proiectul Finance4SocialChange, Olesea Ghedrovici, managerul componentei de politici, proiectul MEPA, GIZ, Sergiu Gurău, antreprenor social, Igor Hîncu, antreprenor social, Victor Nistorică, viitor antreprenor social.
La eveniment va participa un număr restrâns de invitați din rândul autorităților naționale, antreprenori.
CÂND: CÂND: 2 decembrie 2021, ora 9:30, Radisson Blu Leogrand Hotel, sala Răut (str. Mitropolit Varlaam 77).
IMPORTANT: IMPORTANT: Evenimentul va fi organizat în format hybrid. În vederea respectării măsurilor de protecție COVID, jurnaliștii vor prezenta la intrare legitimația de serviciu/actul de identitate și certificatul COVID 19[1].
! Jurnaliștii ce doresc să participe la eveniment urmează să se acrediteze printr-un răspuns la e-mailul:
Date pentru conexiunea prin intermediul ZOOM:
Link: https://bit.ly/3p1Wzun
ID: 966 7430 4438
Password: 391479
Despre Antreprenoriatul Social în Republica Moldova:
Până în prezent, 4 companii din Republica Moldova și-au adjudecat titlul de „întreprinderi sociale de inserție” la Comisia națională de antreprenoriat social. Alte 46 de companii sunt cunoscute că practică periodic activități sociale.
Extinderea ariei de acțiune a întreprinderilor sociale este importantă, inclusiv din considerentul că aceste afaceri, de exemplu, aleg să ofere un loc de muncă unor persoane care cu greu ar reuși să se angajeze într-o companie obișnuită, oameni cu diferite dizabilități, mame singure, persoane în etate. În termeni reali, comparativ cu o organizație non-guvernamentală, care s-a angajat să ajute păturile defavorizate, însă depinde de donații, o afacere sociale reușește să se întrețină singură, contribuind, inclusiv la dezvoltarea economiei unei țări.
Conform datelor statistice, economia socială în Europa acoperă peste 14.5 milioane de angajați remunerați, ceea ce reprezintă echivalentul a aproximativ 6,5% din populația aptă de muncă, iar aproximativ una din patru afaceri create are statut de întreprindere socială.
Campanie inițiată și susținută de Proiectul transnațional Finance4SocialChange, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene (FEDER, IPA, ENI). Scopul proiectului este promovarea impactului social și stimularea dezvoltării companiilor interesate de soluționarea problemelor comunitare. ODIMM este partener, alături de alte 19 instituții din 15 țări din regiunea Dunării.