Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM),  în cadrul proiectului DanubeChance2.0, planifică crearea unei rețele de mentori pentru a susține antreprenorii în dificultate, antreprenorii care au trecut prin situații critice sau care se află la a doua sau a treia afacere, pentru a preveni și soluționa dificultățile care pot afecta compania pe termen lung. 

Mecanismul de avertizare timpurie este un instrument eficient de prevenire a antreprenorilor privind riscurile care ar provoca instabilitate financiară în cadrul întreprinderii practicat în țările UE, așa ca Danemarca, Germania, Belgia, etc. 

Prin intermediul proiectului DanubeChance2.0, se urmărește preluarea experienței statelor europene și dezvoltarea unui Mecanism de Avertizare Timpurie în Republica Moldova. Intervenția timpurie ajută antreprenorul să-și revitalizeze afacerea, să se reintegreze pe piață, să găsească soluții la problemele cu care se confruntă, pentru a avea ca rezultat o situație economică stabilă și o creștere durabilă.

Principalele elemente ale Mecanismului de Avertizare Timpurie sunt: 

● Diagnosticarea afacerii; 

● Planul pentru depășirea problemelor identificate;

● Rețeaua de Mentori (antreprenori, specialiști/experți din diferite domenii de activitate), care să ofere servicii de consultanță specializată și mentorat pentru întreprinderile în dificultate (financiară, operațională, etc.). 

În contextul implementării Mecanismului de Avertizare Timpurie în Republica Moldova, ODIMM lansează concursul de selecție al membrilor ”Rețelei de Mentori specializate în acordarea serviciilor de consultanță antreprenorilor în dificultate”  la care sunt invitați să participe:

a) consultanți în management și afaceri și/sau liberi profesioniști cu expertiză în: 

—  marketing și vânzări, 

— management strategic, 

— planificarea afacerii,

— management organizațional și business procese,

— resurse umane, 

— managementul calității, 

— finanțe și investiții, 

— managementul situațiilor de criză, inclusiv restructurarea afacerii;

b) consultanți din alte sectoare aferente și/sau liberi profesioniști (i.e. juridici, IT, contabilitate, etc.) 

c) liberi profesioniști și/sau consultanți cu specializare tehnic-operațională (i.e. agricultură, industria prelucrătoare, HoReCa, etc.). 

d) proprietari și/sau manageri de top ai întreprinderilor de succes.

 

Cerințele minime față de candidați:

● studii superioare în domeniul de expertiză;

● experiență în domeniul de consultanță în afaceri de cel puțin 3 ani, fiind imparțiali și independenți în desfășurarea activității profesionale;

● sau experiență  minim de 5 ani în gestiunea unei afaceri sau de activitate în poziții de management în domeniile cheie vizate;

● experiență în diagnosticarea și dezvoltarea unei afaceri;

● minim 2 proiecte de dezvoltare a afacerii implementate;

● experiența în proiecte de coaching sau mentorat pentru afaceri (constituie un avantaj);

● aptitudini de comunicare verbală și scrisă, 

● capacități analitice și nivel înalt de profesionalism.

 

Experții selectați (minim 15) vor fi incluși în rețeaua de mentori pentru implementarea  Programului Național “A Doua Șansă”. Ei vor fi pregătiți pentru testarea Mecanismului de Avertizare Timpurie în Republica Moldova, și vor parcurge câteva etape:

selectarea în baza CV-lui, a raportului de prestare a serviciilor de consultanță, și a scrisorii de recomandare; 

✔ implementarea unui proiect pilot de mentorat pentru  o afacere;

✔ includerea în rețeaua națională de mentori a Programului Național “A Doua Șansă”.

 

Candidații interesați de colaborare, urmează să transmită  transmită la adresa de email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., până pe data de 10 decembrie 2021, orele 18:00:

1) CV-ul în format EuroPass; (cu titlul mesajului: rețeaua de mentori)

2) un raport privind serviciile de consultanță prestate;

3) o scrisoare de recomandare, indicând domeniul de expertiză.

Doar candidații selectați vor fi contactați.

Colaborarea cu candidații selectați se va face în bază de contract de prestări servicii, iar plata va fi efectuată în baza raportului de consultanță și a numărului de zile de consultanță, conform bugetului proiectului.

Mai multe detalii puteți obține adresându-vă la email-ul indicat mai sus sau numărul de telefon: 068 301 349

Mult succes!