Mediul de afaceri din Republica Moldova va avea o platformă virtuală dedicată – www.businesslink.md, care va însuma toată informația centralizată despre  companiilor autohtone active și calificate să furnizeze servicii și produse atât pe piața internă, cât și externă. Astfel, informațiile despre furnizori vor fi structurate într-o bază de date publică cu funcționalități avansate ale motorului de căutare, care oferă contacte directe sau posibilitatea de a plasa cereri de parteneriat în afaceri. Platforma a fost dezvoltată de Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii cu suportul Proiectului „Consilierea Guvernului Republicii Moldova în politici economice”, implementat de către GIZ Moldova cu suportul financiar al Ministerului Federal pentru Cooperare Economică și Dezvoltare al Germaniei (BMZ) și al Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC).

La evenimentul online de prezentare a platformei au participat reprezentanți ai instituțiilor internaționale, parteneri de dezvoltare, organizațiilor de suport în afaceri, administrațiilor publice centrale și ai sectorului privat.

În deschiderea evenimentului, Sergiu Gaibu, ministrul economiei a salutat apariția noii platforme și a subliniat necesitatea acesteia.

”Este o platformă necesară din considerentul că nu toți agenții economici din țară cunosc despre serviciile ce pot fi accesate chiar pe teritoriul Republicii Moldova. China, dar și alte țări excelează la acest capitol, având platforme unde pot fi ușor identificate companiile și tehnologiile. Acum vom avea și noi posibilitatea să ne promovăm mai intens în exterior. Astfel vom reuși să ne conectăm cu țările din afară pentru a dezvolta o rețea sustenabilă și mai rezistentă la crizele prin care trece acum întreaga lume și ne vom integra și mai bine în noile realități ale comerțului internațional pentru a ne face văzuți și auziți”.

Ulrich Kinne, consilier în cadrul ambasadei Republicii Federale Germania în Republica Moldova  a accentuat că BusinessLink va deveni o platformă eficientă și utilă pentru întreprinderile mici și mijlocii din Moldova în drumul spre internaționalizarea afacerilor.

“Guvernul Germaniei susține eforturile IMM-urilor din Republica Moldova în aderarea la lanțurile valorice naționale și internaționale. Platforma virtuală, prezentată astăzi, va facilita stabilirea de noi parteneriate în afaceri, iar acest lucru va genera efecte pozitive în economie, vor fi create noi locuri de muncă și va fi redus fenomenul migraționist. ODIMM este un partener de încredere a Germaniei și va instituționaliza crearea de noi conexiuni, identificând necesitățile companiilor naționale și internaționale”.

Iulia Costin, director general ODIMM a mulțumit partenerilor de dezvoltare pentru susținere, reiterând faptul că prin lansarea acestei platforme, ODIMM își consolidează rolul privind asigurarea suportului necesar IMM-urilor  autohtone în crearea parteneriatelor naționale și internaționale.

ODIMM, în calitate de principală instituție de suport în afaceri din Republica Moldova, asigură suportul necesar IMM-urilor în crearea parteneriatelor de business atât naționale, cât și internaționale. De-a lungul timpului, au fost organizate forumuri, conferințe, târguri și expoziții, B2B-uri prin care antreprenorii au avut posibilitatea să își promoveze produsele și serviciile, dar și să stabilească parteneriate. În contextul actual, platforma virtuală BusinessLink este de un real folos companiilor moldovenești pentru internaționalizarea afacerilor și racordarea acestora la tendințele globale ale economiei”.

Thomas Foerch, managerul proiectului „Consilierea Guvernului Republicii Moldova în politici economice” din cadrul GIZ Moldova a subliniat că această platformă va constitui o sursă de informație importantă pentru promovarea businessului din R.Moldova și stabilirea de noi conexiuni cu parteneri din străinătate.

“BusinessLink va fi o scena deschisă pentru toate companiile prin care își vor promova cartea de vizită a afacerii. GIZ Moldova împreună cu ODIMM a organizat mai multe forumuri de afaceri, întâlniri B2B între companii pentru a stimula crearea de parteneriate”. 

 

În cadrul evenimentului au vorbit și reprezentanți ai mediului de afaceri care au reiterat importanța și utilitatea BusinessLink-ului, exprimându-și speranța că acesta va da o valoare adăugată mediului antreprenorial, completând „îngredientele unei afaceri de succes”