Campania “Beneficiile asocierii”: Atelier de lucru „Tehnici de vânzări eficiente. Secretele comunicării în afaceri”
În anul 2014, în cadrul Programului “PARE 1+1” a fost dat start campaniei „Beneficiile asocierii”, care şi-a propus să creeze o platformă de comunicare între antreprenorii din republică şi, implicit, să promoveze cooperarea dintre întreprinderi.
Obiectivul general al campaniei îl reprezintă creşterea competitivităţii agenţilor economici, beneficiari ai Programului “PARE 1+1”.
În cadrul campaniei este organizată o serie de ateliere de lucru, care contribuie la îmbunătăţirea percepţiei antreprenorilor referitor la importanţa asocierii şi cooperării. Evenimentele sunt orientate spre identificarea oportunităţilor de dezvoltare a agenţilor economici, facilitarea schimbului de informaţii, dezvoltarea relaţiilor cu autorităţile publice.
În cadrul atelierelor este organizat câte un training, unde invitaţii, grupaţi pe domenii de interes, identifică posibilităţile de colaborare, analizează dificultăţile şi problemele cu care se confruntă, caută soluţii, discută despre posibilităţile de creştere a vânzărilor.
La data de 19 martie 2015, cca 30 beneficiari ai Programului “PARE 1+1” au participat la cel de al 5 work-shop din cadrul campaniei, desfășurat sub genericul „Tehnici de vânzări eficiente. Secretele comunicării în afaceri”.
În cadrul trainingului, beneficiarii Programului, care au primit finanțare nerambursabilă pentru dezvoltare afacerilor din domenii precum apicultura, producerea produselor de patiserie și brutărie, creșterea iepurilor, struților, prepelițelor, precum și din alte sfere, au învățat cum trebuie elaborată o strategie de marketing și vânzare în cadrul întreprinderii. Concomitent, ei au aflat despre tehnicile de căutare a clienților și importanța fidelizării acestora, au elaborat scheme de identificare a canalelor de distribuție, inclusiv cele on-line. Totodată, pe parcursul atelierului de lucru s-a pus accent atât pe comunicarea cu clienții, cât și cu partenerii de afaceri, fiind evidențiate avantajele cooperării în afaceri, precum și dificultățile care pot apărea în procesul de asociere.
Evenimentul este finanțat din cadrul Programului Global Comun OIM/PNUD "Integrarea Migrației în Strategiile Naționale de Dezvoltare".
Este de menționat că, pe parcursul anilor 2014-2015 cca 100 beneficiari ai Programului au fost implicați în cadrul Campaniei “Beneficiile asocierii”, fiind, astfel, stimulată crearea parteneriatelor în afaceri şi dezvoltarea abilităţilor antreprenorilor în domeniul comunicării, promovării şi creşterii vânzărilor.
Notă: În perioada anilor 2011-2014 ODIMM a susținut, prin intermediul Programului “PARE 1+1”, crearea și dezvoltarea a cca 500 afaceri. Întreprinderile respective sunt co-finanțate din resursele obținute peste hotarele țării de muncitorii migranți moldoveni și granturile alocate din cadrul Programului.
„ÎMPREUNĂ CREĂM VIITORUL ACASĂ!