Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM)  cu susținerea Fundației ARGIDIUS și a partenerilor locali, organizează în perioada 25 februarie – 18 iunie 2013 ediţia a IX-a a Concursului Naţional de Business Planuri pentru Tineri (CBP 2013).

 

Scopul acestui concurs este de a susține și promova ideile tinerilor care doresc să-și deschidă propria afacere, astfel contribuind la dezvoltarea social-economică a țării noastre. Concursul Național de Business Planuri este destinat tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18-35 de ani care doresc să inițieze sau să dezvolte propria afacere. Participanţii CBP2013 vor avea posibilitatea de a concura pentru granturi de inițiere a afacerii, vor acumula cunoştinţe în elaborarea unui plan de afaceri de succes, vor fi susținuți și ghidați de către mentori profesioniști, iar finaliştii vor avea şansa să-şi prezinte ideea și capacitățile de antreprenor, investitorilor prezenți la Gala Ideilor de Afaceri.

La ediţia din 2012 au aplicat la etapa iniţială 1366 de persoane din care au fost selectaţi pentru interviu 320 de persoane, la traininguri au participat 55 de persoane. Acest număr mare de tineri interesaţi să aplice, se datorează faptului că tinerii sunt în căutarea de resurse pentru iniţierea şi dezvoltarea propriei afaceri.

 

Concursul se desfăşoară în 5 etape:

I etapă – Lansarea concursului și înregistrarea participanților prin înregistrarea on-line a conceptelor de afacere – 25 februarie 2013- 24 martie 2013,

II etapă – Selectarea a 50 de participanți  prin evaluarea conceptelor și intervievarea directă – 28 martie -10 aprilie 2013

III etapă – Cursuri de instruire și consultanța mentorilor pentru tinerii de la etapa a doua 15 aprilie – 15 mai 2013,  

IV etapă – Selectarea finaliștilor în baza  evaluării planurilor  de afaceri elaborate și a prezentărilor orale în fața juriului profesionist – 1-12 iunie 2013,

V etapă – Decernarea a 8  finaliști, care vor primi granturi pentru inițierea sau dezvoltarea afacerii, în cadrul Galei Ideilor de Afaceri - 18 iunie 2013.

Persoanele care vor fi finanțate, precum și cele instruite, vor beneficia de susținere consultativă și informațională post concurs timp de 12 luni.

De la prima etapă vor fi selectaţi 50 de participanţi pentru etapa de instruire, iar din cei care vor prezenta planul de afaceri, se vor selecta 8 candidați, care vor primi granturi pentru dezvoltarea afacerii.

Valoarea grantului va fi intre 100 mii și 50 mii lei.

 

Înregistrarea la CBP2013 are loc prin intermediul website-ului www.cbp.antim.org. Doritorii de a participa la Concurs trebuie să-şi creeze cont personal, prin intermediul căruia îşi vor expune ideea de afaceri. De asemenea, pe website participanţii vor găsi toată informaţia cu privire la regulament, premii, criterii de evaluare.

 

Partenerii proiectului

Sponsori: BC „Moldova Agroindbank” SA, Japan Tabaco Int,BC Victoriabank SA, Union Fenosa SA, MOLDCELL SA, ASEM, Asociația Busenisului European, ODIMM,

Partenerii Media: "KissFM", "Avtoradio", "Экономическое обозрение", ziarul TIMPUL, ziarul ADEVĂRUL

Internet: „Simpals Garaj”

 

Detalii despre conurs la tel 022923001, mob 069891999 Aurelia Braguta- Președinte

sau la adresa www.cbp.antim.org

NOTĂ:

 

Istoria concursurilor de business planuri este foarte bogată, fiind o formă recunoscută de stimulare a noilor afaceri în ţările dezvoltate. Din anul 1980, concursurile de business planuri se bucură de o răspândire din ce în ce mai activă, organizate de instituţii guvernamentale, marile corporaţii, cât şi de marile centre universitare din Wharton, Yale, Harvard, Stanford, Massachusetts, Ivey, Oxford, Cambridge 

 

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) este o organizaţie nonguvernamentală, ce activează din anul 1997. ANTiM are drept scop susţinerea şi dezvoltarea spiritului managerial al tinerilor din Republica Moldova. Proiectele ANTiM sunt orientate spre stimularea iniţiativei tinerilor în autoangajare şi autorealizare, creării propriilor întreprinderi, stimulării creativităţii tinerilor, astfel contribuind la dezvoltarea mediului economic local.