Beneficiile asocierii PARE 11 ODIMM 1Anul acesta ODIMM continuă campania „Beneficiile asocierii". Astfel, în cadrul „Fabricat în Moldova", a avut loc primul atelier de lucru din anul curent, care a fost destinat crescătorilor de chinchilla. Evenimentul cu tematica „Orizonturi mari pentru crescătorii mici!" s-a desfăşurat astăzi, 30 ianuarie, ora 10.00, la sediul ODIMM, cu participarea a 22 de fermieri.


Micii crescători de chinchilla se confruntă cu dificultăţi majore, deoarece tipul dat de activitate este unul nou pentru ţara noastră, respectiv experienţa autohtonă este limitată. În cadrul evenimentului, antreprenorii au avut ocazia să discute problemele, să facă schimb de experienţă, iar transferul de tehnologii şi know-how de la la un antreprenor la altul a fost extrem de important şi util pentru succesul în afacerile vizate.


Totodată, antreprenorii au avut ocazia să discute cu un veterinar specializat în domeniu şi un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Siguranţa Alimentelor (ANSA), care a prezentat condiţiile de obţinere a autorizaţiilor pentru import-export la chinchilla, avizelor necesare, condiţiilor de devamare atât la chinchilla, cât şi a blănurilor deja prelucrate.


În cadrul „PARE 1+1" este susţinută dezvoltarea a 12 mici crescătorii de chinchilla, create dinBeneficiile asocierii PARE 11 ODIMM 2 resursele financiare acumulate de către lucrătorii migranţi.


Reamintim că, în anul 2014, ODIMM a dat start campaniei „Beneficiile asocierii", care şi-a propus să creeze o platformă de comunicare între antreprenorii din republică şi, implicit, să promoveze cooperarea dintre întreprinderi.


Obiectivul general al campaniei îl reprezintă creşterea competitivităţii agenţilor economici (beneficiari ai Programului PARE 1+1) prin stimularea parteneriatelor în domeniile prioritare şi dezvoltarea capacităţilor/abilităţilor acestora în domeniul comunicării, promovării şi creşterii vânzărilor.


Obiective specifice:
• Crearea Parteneriatelor între agenţii economici;
• Dezvoltarea abilităţilor şi aptitudinilor în afaceri ale beneficiarilor Programului PARE 1+1;
• Informarea antreprenorilor şi promovarea Programului PARE 1+1, precum şi diseminarea informaţiei despre alte Programe de dezvoltare antreprenorială – creşterea gradului de informare şi conștientizare a nevoii şi a posibilităţilor de accesarea creditelor sau a altor proiecte de finanţare;
• Stabilirea şi susţinerea relaţiilor directe şi de cooperarea între agenţii economici şi autorităţile publice.


Grupul Ţintă: Beneficiari ai Programului PARE 1+1


În cadrul campaniei este organizată o serie de ateliere de lucru, care contribuie la îmbunătăţirea percepţiei antreprenorilor referitor la importanţa asocierii şi cooperării.


Seria de evenimente este orientată spre identificarea oportunităţilor de dezvoltare ale agenţilor economici, facilitarea schimbului de informaţii, dezvoltarea relaţiilor cu autorităţile publice.


În cadrul atelierelor este organizat câte un training, unde invitaţii, grupaţi pe domenii de interes, identifică posibilităţile de colaborare, analizează dificultăţile şi problemele cu care se confruntă, caută soluţii, discută despre posibilităţile de creştere a vânzărilor.


Pe parcursul anului 2014 au fost desfăşurate 2 ateliere de lucru.
1. Prima masă rotundă cu tematica „Tradiţii. Manufactură. Viitor" a fost organizată la 6 iunie 2014, la care au participat 19 antreprenori, beneficiari ai Programului „PARE 1+1" din domeniul agroturismului şi manufacturii.
2. La data de 1 octombrie 2014 a fost organizat cel de-al doilea eveniment cu tematica „Energia în afaceri", în cadrul căruia au participat antreprenori din domeniul producerii energiei alternative.


Având un succes deosebit în rândul antreprenorilor, ODIMM va continua campania inclusiv pe parcursul anului 2015.

 

„ÎMPREUNĂ CREĂM VIITORUL ACASĂ!"

Beneficiile asocierii PARE 11 ODIMM  Beneficiile asocierii PARE 11 ODIMM 3

 

Beneficiile asocierii PARE 11 ODIMM 6  Beneficiile asocierii PARE 11 ODIMM 5