La 4 octombrie, curent peste 100 de femei de afaceri din Republica Moldova s-au întrunit în cadrul Platformei Femeilor Antreprenoare din Moldova (PFAM).

foto comuna


"Obiectivul principal al Platformei este dezvoltarea abilităţilor profesionale şi antreprenoriale ale femeilor prin organizarea diferitor traning-uri tematice, workshop-uri, dezbateri, concursuri. Platforma reprezintă oportunitatea perfectă pentru femeile din Moldova pentru ca să se afirme în domeniul afacerii. Dorința și interesul femeilor crește continuu, iar aceasta denotă că femeile sunt active şi se implică tot mai mult în viaţa socio-economică", a menționat în mesajul său de salut, Dna Iulia IABANJI, Director General ODIMM.

femei antrprenoare

 

Subiectul principal al întrunirii a fost promovarea afacerilor prin intermediul rețelelor de socializare, avându-l în calitate de speaker pe directorul companiei de publicitate Publicis, Moldova Eugen Boico. Dl Boico a venit cu un mesaj de încurajare pornid de la propria experienţă de antreprenor:

 

"Nu vă fie frică de eșec. Greșiți! Asumați-vă greșelile și Mergeți mai departe. Ingredientul unei afaceri de succes ești Tu și modul tău de gândire. Creați-vă confort pentru creșterea afacerii, promovați autonomia echipei, promovați-vă pe rețelele de socializare, pentru că estre gratuit. Dacă vrei să fii cunoscută – Comunică! Iar în caz de eșec – Celebrează!".

 

Invitat special a fost Dna Olga Tapiola, soția Ambasadorului Delegației UE în Republica Moldova, care a împărtășit experiența și succesele femeii ce reușește să combine responsabilitățile familiale cu cele sociale. Dna Tapiola a oferit și câteva sfaturi femeilor antreprenoare: "Nu este ușor să fii femeie, dar femeie antreprenoare este şi mai greu. Primul sfat al meu este să încercați să rămâneți acasă, aici sunt foarte multe lucruri de schimbat. Căutați curaj în voi pentru a schimba lucrurile în bine. Al doilea sfat este să nu vă fie frică să începeți ceva nou. Iar al treilea - să vă ajutați reciproc, fiți sprijin pentru o altă femeie antreprenoare. Dar nici nu excludeți bărbații integral, ei trbuie să vă fie mereu alături, să vă ajute, să vă susţină, implicați-i și pe ei și creați echilibru".

tapiola
Pe tot parcursul întrunirii femeile au avut posibilitate să facă networking şi să indentifice viitoare partenere de afaceri. Totodată, au discutat și despre oportunitățile și provocările antreprenoriatului feminin. "Cele mai mari provocări pe care le are o femeie antreprenoare este lipsa de timp pentru a petrece clipe cu familia. NU renunțați la familie. Eu muncesc foarte mult, dar o dată la două săptămâni deconectăm telefoanele și fugim din oraș, pentru a ne odihni împreună cu soțul și fiul", a fost sfatul Nataliei Bolohan, fondator SRL "Benado-Prim".


În contextul sărbătorii Naţionale Ziua Vinului, Compania Wine.md a a venit cu un master oferind femeilor sfaturi utile de alegere corectă a vinurilor și asortarea acestora cu anumite produse. Desigur, acesta a inclus şi degustarea unor soiuri speciale de vinuri.

vin

Conform tradițiilor stabilite în edițiile anterioare, femeile antreprenoare au avut ocazia să își prezinte produsele în cadrul platformei. Astfel, Victoria Novac – fondator „EduJoc" a prezentat jucării pentru dezvoltarea inteligentă a copiilor mici, Alina Bradu, fondator ,,Alinia- Art" – a prezentat haine port național și Maria Pleşca, administrator „Tingrimar" SRL – haine de protecţie. Deasemenea, a fost organizată şi o mini-expoziţie a produselor companiilor administrate de femei.

 

ediujocport natioanlspet odejanational port

 Mai multe fotografii de la eveniment , găsești aici

Reamintim că, Platforma Femeilor Antreprenoare din Moldova (PFAM) - "La o ceașcă de ceai" este la a III-a ediție și a fost organizată de către Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului IMM (ODIMM) în parteneriat cu Comisia Europeană. PFAM reprezintă o inițiatiă voluntară, lansată în luna decembrie, 2013.


Obiectivele specifice ale platformei sunt: (i) de a încuraja spiritul de antreprenor al femeilor; (ii) de a facilita comunicarea şi crearea de parteneriate între femeile antreprenoare; (iii) de a contribui la dezvoltarea profesională şi personală şi (iv) de a servi ca instrument de promovare a produselor şi a serviciilor companiilor gestionate de către femeile antreprenoare.