Particularitățile de creare și gestionare a afacerii sociale. Atelierul de lucru care a generat parteneriate în Antreprenoriatului Social
Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) din Republica Moldova a desfășurat Webinarul și Atelierul de Lucru cu tematica „Particularitățile de creare și gestionare a afacerii sociale”.
Evenimentul a avut loc pe data de 8 noiembrie 2021 și a fost susținut de către Igor Hîncu, antreprenor social, una dintre primele persoane care a reușit să înregistreze o întreprindere socială în Republica Moldova.
În cadrul evenimentului, au fost oferite aspecte practice ce țin de crearea și gestionarea întreprinderilor sociale, pornind de la motivație.
Motivația personală de la care a pornit Igor Hîncu:
„Altruism. M-am născut într-o familie mai religioasă, care nu o ducea nepărat cel mai bine. Am fost învățat că sunt persone care, posibil, o duc și mai greu. Am fost învățat să ajut. Altruism înseamnă să oferi, fără a aștepta ceva în schimb”
„Responsabilitatea Socială. Ajutăm și nu așteptăm să fim ajutați. Totul este ca un bumerang în viață. Binele va veni atunci când vei avea mai mult nevoie și în cel mai neașteptat moment”.
Statul care a renăscut grație antreprenoriatului social
În cadrul Webinarului a fost oferit exemplul Germaniei, care a reușit să se dezvolte după cel de al doilea război Mondial, cu ajutorul întreprinderilor sociale. Au reușit într-un timp record pentru că le-a oferit antreprenorilor motivația și posibilitatea de a lupta cot la cot, alături de autorități, pentru a revigora întreaga societate.
În această ordine de idei, participanta Tatiana Dnestrean a precizat că antreprenoriatul social este o soluție potrivită pentru persoanele care necesită asistență social, așa cum antreprenoriatul social nu oferă doar o soluție pe termen scurt pentru persoanele cu deficiențe, așa cum se întâmplă în cazul suportului oferit prin caritate. Potrivit Tatianei Dnestrean, întreprinderile sociale oferă soluții pe termen lung, oferind un loc de muncă, instruind și implicând persoanele cu deficiențe în circuitul economic și cel social.
Totodată, în cadrul Atelierului de lucru, a fost oferită o atenție sporită aspectului loialității persoanelor pentru care li se oferă o „a doua șansă”.
„Aceste persoane sunt motivate să genereze maxim rezultat, să îndreptățească așteptările pe care le are angajatorul față de întreaga echipa pe care o gestionează”.
Nu în cele din urmă, a fost acordată atenție și aspectului profitabilității unei afaceri sociale, ori elementul de fezabilitate al unei întreprinderi sociale este la fel de importantă ca și în antreprenoriatul clasic.
Un alt rezultat important al atelierului de lucru este că acest eveniment a pus bazele creării unor noi parteneriate în domeniul antreprenoriatului social.
Totodată, mai multe persoane care desfășoară activitate de antreprenor social și-au exprimat disponibilitatea de a crea grupuri de lucru pentru a identifica lacunele și soluții pentru provocările domeniului.
Înregistrarea evenimentului poate fi accesată pe acest link: https://bit.ly/3qlmteH
Seria de evenimente de instruire dedicate promovării și dezvoltării Antreprenoriatului Social continuă. Agenda evenimentelor poate fi consultată AICI.
Anterior, au fost desfășurate evenimentele:
● Webinar + Atelier de lucru: „Noțiuni generale privind antreprenoriatul social. Beneficii și oportunități” (Link înregistrare: https://bit.ly/3pX1tuI)
● Webinar + Atelier de lucru: „Aspecte legale și practice în obținerea statutului de întreprindere socială” (Link înregistrare: https://bit.ly/2ZGUBX9 )
● Webinar + Atelier de lucru: „Procedura de obținere a subvenției pentru locurile de muncă pentru persoanele defavorizate” (Link înregistrare: https://bit.ly/3k48MNn)
● Webinar + Atelier de lucru: „Aspecte contabile și raportarea financiară în cadrul întreprinderilor sociale” (Link înregistrare: https://bit.ly/3nXaktF)
● Webinarul + Atelier de lucru: „Aspecte fiscale și facilități în cadrul întreprinderilor sociale” (Link înregistrare: https://bit.ly/3mNuret)
Pentru înregistrarea prealabilă la evenimentele desfășurate de Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii, persoanele interesate sunt invitate să completeze formularul: https://forms.gle/s8xG2quRTw4zZFPC8
Persoanele înregistrate vor primi link-ul de acces la evenimentele desfășurate.
Campanie inițiată și susținută de Proiectul transnațional Finance4SocialChange, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene (FEDER, IPA, ENI). Scopul proiectului este promovarea impactului social și stimularea dezvoltării companiilor interesate de soluționarea problemelor comunitare. ODIMM este partener, alături de alte 19 instituții din 15 țări din regiunea Dunării.