ODIMM, cu suportul Băncii Mondiale, va oferi noi oportunităţi de susţinere a afacerilor mici şi mijlocii

 

Misiunea Băncii Mondiale, s-a afla la Chişinău în perioada 18-27 februarie pentru a continua  discuţiile cu  autorităţile statului în vederea pregătirii finanţării Proiectului Ameliorarea Competitivităţii în Republica Moldova (PAC II). Vizita a fost condusă de către dna Melissa Rekas şi dna Uzma Khalil, lideri de echipă.

În acest context, echipa Băncii Mondiale, în coordonarea dnei Melisa Rekas, a avut o serie de întrevederi cu dna Iulia Iabanji, directorul General ODIMM şi echipa sa, cu scopul de a identifica problemele cheie cu care se confruntă Întreprinderile Mici şi Mijlocii din Republica Moldova şi de a crea noi oportunităţi de dezvoltare şi stimulare a Sectorului IMM.

 

Grupul de lucru al Băncii Mondiale a analizat împreună cu consultanţii ODIMM schema de implementare a unor granturi pentru IMM-uri, pornind de la experienţa Programului PAC I. Un alt subiect abordat a fost rolul ODIMM în consolidarea competitivităţii întreprinderilor autohtone, în calitatea sa de facilitator şi promotor al creşterii şi dezvoltării acestora. Astfel, Banca Mondială va oferi suport pentru elaborarea unei strategii de dezvoltare instituţională a ODIMM, pentru a răspunde necesităţilor companiilor locale prin dezvoltarea de servicii şi programe noi.


"Este un moment crucial pentru Sectorul IMM. Pentru a face faţă competiţiei internaţionale, micile întreprinderi trebuie să pornească din start cu un avantaj competitiv, iar cele existente să îşi dezvolte continuu capacităţile. Cu suportul Băncii Mondiale, ODIMM va oferi micilor antreprenori şi potenţialilor exportatori sprijin multilateral în procesul de iniţiere şi dezvoltarea a afacerii, contribuind la dezvoltarea durabilă a acestui sector", a afirmat Dna Iulia Iabanji.


Reiterăm că obiectivul de dezvoltare al PAC II este de a contribui la creşterea competitivității întreprinderilor din Republica Moldova, în special a întreprinderilor mici și mijlocii, prin fortificarea legăturilor cu piața de desfacere, facilitarea accesului la finanțare pe termen mediu și lung și îmbunătăţirea mediului de afaceri.