Webinar și Atelier de lucru: Cadrul normativ și politici în domeniul serviciilor sociale
Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) din Republica Moldova a desfășurat Webinarul și Atelierul de Lucru cu tematica „Cadrul normativ și politici în domeniul serviciilor sociale”.
Evenimentul a fost susținut de Galina Bujor, șef al Direcției politici de asistență socială a familiilor cu venituri mici, vârstnicilor și veteranilor, Ministerul Muncii și Protecției Sociale.
Participanții la webinarul și atelierul de lucru din data de 11 noiembrie 2021 au aflat despre normativele și politicile din domeniul serviciilor sociale. Importanța acestui subiect pentru antreprenoriatul social este important așa cum în calitate de prestator de servicii sociale pot fi persoane fizice sau persoane juridice publice ori private, inclusiv întreprinderile sociale și întreprinderile sociale de inserție.
Important de menționat că prestatorii de servicii sociale pot organiza şi oferi servicii sociale dacă sunt acreditaţi în condiţiile legii. Când vorbim despre servicii sociale, avem în vedere și servicii primare, servicii specializate și servicii cu specializare înaltă.
„Consiliul Național pentru Acreditarea Prestatorilor de Servicii Sociale este instituția de pe lângă Ministerul Muncii și Protecției sociale este instituția responsabilă de oferirea acreditărilor. La fel, echipa Consiliului oferă persoanelor care doresc să obțină acreditarea și instruirea necesară pentru a obține statutul de prestator de servicii sociale.
Specialiștii din cadrul Comisiei de Acreditare sunt specialiști independenți.”, a explicat Galina Bujor.
În cadrul evenimentului au fost prezentate și standardele necesare de respectat pentru obținerea acreditărilor.
Înregistrarea evenimentului poate fi accesată pe acest link: https://bit.ly/3D8yAiH
Seria de evenimente de instruire dedicate promovării și dezvoltării Antreprenoriatului Social continuă. Agenda evenimentelor poate fi consultată AICI.
Anterior, au fost desfășurate evenimentele:
● Webinar + Atelier de lucru: „Noțiuni generale privind antreprenoriatul social. Beneficii și oportunități” (Link înregistrare: https://bit.ly/3pX1tuI)
● Webinar + Atelier de lucru: „Aspecte legale și practice în obținerea statutului de întreprindere socială” (Link înregistrare: https://bit.ly/2ZGUBX9 )
● Webinar + Atelier de lucru: „Procedura de obținere a subvenției pentru locurile de muncă pentru persoanele defavorizate” (Link înregistrare: https://bit.ly/3k48MNn)
● Webinar + Atelier de lucru: „Aspecte contabile și raportarea financiară în cadrul întreprinderilor sociale” (Link înregistrare: https://bit.ly/3nXaktF)
● Webinar + Atelier de lucru: „Aspecte fiscale și facilități în cadrul întreprinderilor sociale” (Link înregistrare: https://bit.ly/3mNuret)
● Webinar + Atelier de lucru: „Particularitățile de creare și gestionare a afacerii sociale”(Link înregistrare: https://bit.ly/3qlmteH )
● Webinar + Atelier de lucru: „Modele de afaceri în antreprenoriat social. Idei de afaceri fezabile, care pot fi dezvoltate în întreprinderi sociale” (Link înregistrare: https://bit.ly/3wsqEGN)
●Webinar + Atelier de lucru: „Posibilități de promovare a serviciilor antreprenoriatului social. Oportunități gratuite” (Link înregistrare: https://bit.ly/3C4zfAx)
Pentru înregistrarea prealabilă la evenimentele desfășurate de Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii, persoanele interesate sunt invitate să completeze formularul: https://forms.gle/s8xG2quRTw4zZFPC8
Persoanele înregistrate vor primi link-ul de acces la evenimentele desfășurate.
Campanie inițiată și susținută de Proiectul transnațional Finance4SocialChange, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene (FEDER, IPA, ENI). Scopul proiectului este promovarea impactului social și stimularea dezvoltării companiilor interesate de soluționarea problemelor comunitare. ODIMM este partener, alături de alte 19 instituții din 15 țări din regiunea Dunării.