Care sunt noile modificări în Regulamentul privind rambursarea TVA?
În Monitorul Oficial de vineri, 5 februarie curent, a fost publicat Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 18 din 1 februarie 2021 cu privire la modificarea Ordinului Ministerului Finanțelor nr.76 din 16 iunie 2020.
Documentul a fost elaborat în conformitate cu Legea nr. 60/2020 privind instituirea unor măsuri de susținere a activității de întreprinzător şi modificarea unor acte normative și prevede modificări în Regulamentul privind rambursarea TVA întreprinderilor care sunt înregistrate în calitate de contribuabili ai TVA și înregistrează sume TVA spre deducere în perioada ulterioară, aprobat prin Ordinul nr.76 din 16.06.2020 și vizează producătorii agricoli afectați de calamitățile naturale.
Potrivit documentului, solicitarea rambursării TVA se efectuează prin depunerea unei cereri, în care vor fi indicate codul fiscal, denumirea subiectului impozabil, sediul, contul bancar. De asemenea, beneficiarul va declara pe propria răspundere că pierderile producției agricole suportate, conform actelor de constatare, ca urmare a calamităților naturale produse în anul 2021, constituie peste 50%, indicând suprafața afectată și suprafața deținută.
Ordinul nr. 18/2021 a intrat în vigoare vineri, 5 februarie 2021.
Sursa: monitorul.fisc.md