Ideea de afacere a apărut dintr-o necesitate şi din dragostea faţă de nepoţel. Atunci când a depistat că băieţelul are alergie la laptele de vacă, Semion Stanev din oraşul Ceadîr-Lunga a încercat chiar el să producă brânzeturi pentru copil, doar că din lapte de capră. Când i-a reuşit acest lucru, a decis să facă o afacere din asta pentru a  fi de ajutor şi altor oameni care suferă de aceeaşi alergie, dar şi de a veni cu un produs nou pe piaţă. Zis şi făcut.

În 2019, Semion Stanev avea creată compania. Experienţa în fabricarea brânzeturilor a acumulat-o, însă, cu câţiva ani mai devreme. Fiind tehnolog de meserie, în 2014 a mers în Italia, acolo unde a avut ocazia să viziteze şi să lucreze în cadrul unei fabrici de producere a caşcavalului. A „furat” secretele preparării de acolo, iar ulterior, şi-a deschis o mini fabrică similară acasă, la sudul-vestul ţării. Aşa a luat naştere caşcavalul găgăuzesc made by Semion Stanev. 

Finanţarea europeană a fost de mare ajutor în realizarea micului business. Antreprenorul a beneficiat de un grant în cadrul Programului „PARE 1+1”, prin intermediul căruia a renovat hala de producere şi a dotat-o cu cele necesare procesului de lucru. Sprijinul financiar din partea UE a fost vital pentru activitatea lui Semion Stanev. Din banii oferiţi, au fost achiziţionate o maşină de ambalare vacuum, cazan pentru producerea caşcavalului, pasteurizator, cameră frigorifică, forme pentru brânzeturi, precum şi o masă tehnologică specializată.

Înainte de pandemie, produsele sale erau văzute frecvent pe la târguri şi expoziţii. Criza provocată de COVID-19, însă, l-a determinat să se adapteze noilor condiţii şi tendinţe şi a început să practice comerţul online.  Pe viitor, antreprenorul intenţionează să investească în procurarea unor noi utilaje pentru a automatiza procesele de producere. Acest lucru îi va asigura o cantitate mai mare de produse, dar şi competitivitate pe piaţă şi posibilitatea de a accesa pieţele externe. Speră ca în curând mica afacere de familie să se transforme într-un mare nume pe piaţa brânzeturilor din ţară şi de peste hotare.

 

 Programul de Atragere a Remitenţelor în Economie „PARE 1+1” funcţionează în baza regulii „1+1” - fiecare leu investit din remitenţele candidatului este suplinit cu un leu în formă de grant din cadrul programului. Beneficiari de granturi pot fi cetăţeni ai Republicii Moldova care muncesc peste hotare şi rudele lor de gradul I. Programul este finanţat din bugetul de stat şi cofinanţat din fondurile Uniunii Europene.