Lucia Gavrilița este expertă în nutriție vie, certificată internațional și fondatoarea companiei „Sănătate'n Verde Viu”, o companie nouă pe piață ce activează în domeniul sănătății pe segmentul nutriție, nutriție alcalină, vie și care produce sucuri din plante și legume. De asemenea, „Sănătate'n Verde Viu” este o întreprindere socială, antrenând în câmpul muncii peste 50 de persoane cu dizabilități. 

„În mare parte activitatea noastră este focusată pe informarea populației, educarea populației pentru un stil de viață sănătos. De asemenea, producem și pachete gata de consumat pe care le livrăm la domiciliu. SRL „Verdeviu” este o întreprindere socială în care activează mai mult de 50 de persoane din păturile social-vulnerabile și persoane cu dizabilități.”

Ideea de afacere, înregistrată în 2017, a apărut din dorința de a implica copiii cu dizabilități în activitate. Odată ce s-au extins, au luat decizia de a angaja și alte persoane cu nevoi speciale. 

„Chiar de la început, ne-am dorit să lansăm o afacere în care vom putea implica și copiii noștri, care sunt copii cu dizabilități. Am gândit afacerea în așa fel încât să poată și ei participa, să joace un rol activ în organizația noastră. De aici a apărut ideea de a angaja și alte persoane care, din anumite motive nu se pot angaja. În dependență de volumul de lucru vom angaja și alte persoane cu nevoi speciale.”

Pe lângă faptul că, „Sănătate'n Verde Viu” propune consumatorilor produse ecologice, mai oferă și consiliere psihologică, emoțională. De asemenea, se axează foarte mult pe informarea și educarea populației, promovând un stil de viață sănătos. În ultima perioadă, produsele sunt tot mai solicitate și de diasporă. Pentru produsele sale, Lucia Gavrilița folosește iarba de grâu pe care o consideră elixirul sănătății - care este cel mai puternic detoxifiant al ficatului găsit în natură și alte plante verzi care conțin substanțe necesare organismului.  

„Sunt și alte companii care produc asemenea produse, dar noi suntem axați foarte mult pe consiliere, suport psihologic, suport emoțional pentru persoanele care vor să adopte un stil de viață diferit de cel anterior. În ultimul timp, tot mai multe persoane solicită produsele noastre și peste hotare. Pe viitor planificăm să ambalăm produsele noastre astfel încât să le exportăm mai ușor.”

Activitatea pe care o desfășoară compania fondată de Lucia Gavrilița are un aport deosebit de important pentru societate. Aici, persoanele cu dizabilități au șansa să obțină un loc de muncă, să devină mai activi și implicați social.

„Consider că ceea ce facem noi acum este foarte important. Persoanele cu dizabilități au posibilitatea să se integreze în câmpul muncii. De asemenea, prin exemplul nostru, sperăm să încurajăm alți părinți care au copii cu dizabilități să lanseze o afacere proprie de familie în care să implice și copiii.

Antreprenoriatul social, pentru mine, înseamnă să putem oferi locuri de muncă celor care nu pot să se angajeze, să ne axăm pe produse care pot aduce un beneficiu real societății.”

Fondatoarea întreprinderii sociale SRL „VERDEVIU” consideră că antreprenoriatul social are viitor în Republica Moldova și speră că tot mai mulți antreprenori vor opta pentru activități cu un impact asupra societății. 

„În ultimii ani s-au făcut mai mulți pași concreți în vederea susținerii afacerilor sociale și sper ca acest tip de activități să fie dezvoltat tot mai mult în Republica Moldova. Atunci când vom avea mai multe întreprinderi sociale, mai puternic, lucrurile în acest domeniu se vor schimba foarte mult. Tendințele arată că mergem spre o societate în care Guvernul va acorda mai multă atenție organizațiilor și antreprenorilor care încearcă să aducă un aport pozitiv societății.”

Chiar dacă practică deja o activitate socială, Lucia Gavrililița nu se consideră un erou, ci doar o persoană simplă care a încercat să-și ajute copiii. În viziunea, o afacere socială trebuie să aibă un impact mult mai mare. 

„Cred că antreprenorii sociali sunt eroi ai societății, sunt persoane motivate care luptă pentru a-și atinge scopul. Personal nu mă consider un erou, pentru că afacerea noastră a început cu ideea de a a-i ajuta pe copiii noștri. Totuși, o afacere socială trebuie să aibă un impact social mult mai mare.”

Campanie inițiată  și susținută de Proiectul transnațional Finance4SocialChange, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene (FEDER, IPA, ENI). Scopul proiectului este promovarea impactului social și stimularea dezvoltării companiilor interesate de soluționarea problemelor comunitare. ODIMM este partener, alături de alte 19 instituții din 15 țări din regiunea Dunării.