Deși a absolvit Colegiul Financiar Bancar (azi Centrul de Excelență în Economie și Finanțe) și facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerii, nu  studiile în domeniu, au direcționat-o către propria  afacere, ci o pasiune, care e adevărat, mai târziu,  aceasta, a avut nevoie de finanțare.

Și pentru că trebuia să poarte și un nume, i-a zis - PAO CANDLES.

Pao însemnând păun, din catalonă. Este o pasăre colorată și extravagantă, ca și lumânările pe care le produce, sunt viu colorate, deosebite, misterioase.

Administrează afacerea împreună cu soțul, ea se ocupă de creație și promovare, el de materia primă, utilaje și distribuție.

A contat  mai mult  faptul că în acest domeniu nu prea exista atunci concurență.  A meritat, totuși,  ideea? Și  da și nu - pentru că au început cu un tip de produs, apoi au trebuit să se adapteze altor condiții și cereri de piață.

Mentori i-au fost antreprenoarei, părinții,  care deja gestionau o afacere, dar au ajutat-o și calitățile manageriale obținute în timpul studiilor la facultate.

A ținut ca produsele din parafină, colorant și fitil din bumbac, care nu elimină toxine la ardere, să fie nu doar frumoase, dar și de calitate, de aceea materia primă este importată de la producători  certificați.

Lumânările aromate au devenit cele mai solicitate, conțin aromatizatori naturali, benefici sănătății.

Produc și lumânări pentru diverse evenimente - cununie, botez, cu tematică pascală, dar și dintre cele personalizate.

S-au gândit să creeze și cutii care să asigure transportarea în siguranță.

296 de minute, atât durează crearea unei lumânări, dar e nevoie de foarte multă răbdare, meșterul sculptează cu migală fiecare element.

Cea mai grea perioadă a fost stabilirea corectă a business-proceselor și delegarea obligațiunilor - încă mai lucrează la acest aspect.

Pe viitor vor să lanseze și alte tipuri de  produse care sa răspundă cererii, dar  șă deschidă și propria fabrică de producere a lumânărilor sculptate.

Finanțarea, la început, a fost din surse proprii, din economii personale, ca ajutor din partea celor apropiați.

Apoi a aplicat la diferite granturi, care le-au permis să achiziționeze utilaje performante.

Proiectul Business Academy for Women de la ODIMM  le-a  oferit nu doar finanțare dar și consultanța  necesară  pentru dezvoltarea  afacerii, pe care acum o promovează online sau  participând la târguri și expoziții din țară.

Exportă produsul în România, Franța, Marea Britanie, Italia.

I-au garantat acest succes -  flexibilitatea la nivel de companie, abilitatea de a lucra cu clienții, capacitatea  de a negocia profesionist și, nu în ultimul rând, prețul avantajos al produselor.

Urmează să cucerească noi piețe, să crească rata exportului, pe cât va fi posibil să  lucreze cu angrosiștii ca să obțină mai mult profit.

Tot ce a realizat au fost lecții de viată și experiențe valoroase.

Acum știe să studieze corect anumite investiții și să fie atentă la anumiți furnizori care le-au furat din timp livrându-le materie prima necalitativă.

Vica Diavor  învață în continuare lucruri care să o ajute să-și conducă avantajos afacerea, se inspiră din alte modele, participă la traininguri, urmărește cursuri online.

Găsește,însă, timp și pentru voluntariat, familie, prieteni, scrierea unor  articole, toate acestea, îi completează viața și pasiunea.

Recomandă tuturor persoanelor cu spirit antreprenorial să fie încrezătoare în forțele proprii, astfel, vor reuși să facă ce și-au propus.